איך משיגים בטן שטוחה וקוביות?

קיימות מספר סיבות המשפיעות על האופן בו גופנו יראה האם בטננו תהיה שטוחה, האם נוכל לראות את הקוביות בבטן וכיצד יראו הקוביות.

הסיבות למראה בטן שטוחה או בטן עגלגלה:
כמות המעטה השומני שמכסה את שרירי הבטן. הטונוס השרירי של שרירי הבטן. המבנה המקורי של שרירי הבטן (נקבע גנטית).

באיזה אחוז שומן נראה קוביות בבטן:

ברוב חדרי הכושר משתמשים למדידת אחוזי שומן במדי אחוזי שומן הפועלים לפי עיקרון הביו אימפידנס או בקליפר. היכולת של מכשירים אלו לאבחן את אחוז השומן בגופנו מוטלת בספק, משום שבדיקה לפי עקרון הביו אימפידנס דורשת תנאים מסויימים שבדרך כלל לא מתקיימים בחדר הכושר, ואילו בדיקה בקליפר תלויה במיומנות הבודק ולכן תוצאת בדיקת אחוז השומן יכולה להשתנות מבדיקה לבדיקה. כמו כן כל אדם ואדם צובר שומנים בצורה שונה בגופו. יש כאלה שרזים בפלג גוף עליון אך יותר מלאים בפלג גוף תחתון, כאלה שהם רזים מאוד אך המעט שומן שיש מצטבר בעיקר בבטן ועוד כהנה וכהנה. מסקנה: לא ניתן לדעת באיזה אחוז שומן נראה קוביות בבטן.

למה אין לי בטן שטוחה למרות כל תרגילי הבטן?
ניתן לבדוק את הנושא בצורה מאוד פשוטה, צבטו את בטנכם בעזרת האצבעות או קליפר , הצביטה צריכה להתבצע תמיד באותו מקום בגוף רצוי חלק ימני לצד הטבור ובמצב עמידה, עובי קפל הבטן מעיד על מקור הבעיה. ניתן להשוות עם חבר או חברה ברי מזל בעלי קוביות בבטן או בטן שטוחה וכך תוכלו לדעת עד כמה עוד ארוכה הדרך לבטן שטוחה. שימו לב זה עובי הקפל ולא כמות העור, ישנם מצבים כדוגמת מצב שלאחר לידה או לאחר ירידה דרסטית במשקל בזמן קצר, במקרים אלו יהיה עודף עור אך עובי הקפל לא חייב להיות עבה.זאת מאחר והעור עדיין לא חזר לקדמותו. עובי הקפל - הוא הגובה שבין האצבעות הצובטות.

אם עובי הקפל בבטן עבה:
סימן ששורש הבעיה בגללה אנו לא רואים קוביות היא בעיקרה שומן ולא שרירי בטן חלשים. מתאבקי סומו הם דוגמה טובה לאנשים עם שרירי בטן מאוד חזקים אך אין להם קוביות משום שמעטה שומני רב מכסה את שרירי הבטן.

אם עובי הקפל בבטן דק:
סימן שאין מעטה שומני שמסתיר את השריר ולכן מקור הבעיה נובע מכך שהשרירים לא מספיק חזקים או מעובים .

מסקנה: כאשר יש מעטה שומני מעל הבטן גם עשרות, מאות ואלפי כפיפות בטן לא יעזרו!

הפיתרון

בעלי קפל בטן עבה:
צריכים לייצר מאזן קלורי שלילי זאת אומרת שכמות הקלוריות הנכנסות לגוף (מזון) צריכה להיות קטנה מכמות הקלוריות הנשרפות במהלך הפעילות היום יומית. הדרך לבצע זאת היא ע"י דיאטה מתאימה, פעילות אירובית להגברת שריפת הקלוריות, אימוני כוח לכל הגוף על מנת להגביר את חילוף החומרים ואת שריפת הקלוריות היומית ומעט תרגילי בטן לשיפור הטונוס השרירי.

בעלי קפל בטן דק:
יראו תוצאות טובות אם יבצעו אימוני חיזוק לכול הגוף ולבטן. אימוני החיזוק צריכים להתבצע בצורה בה תהיה עליה הדרגתית בעומס זאת אומרת אם תעשו תמיד 3 או 5 סטים של 20 חזרות אל תצפו שמשהו ישתנה יש צורך בעליה הדרגתית בעומס,בדומה לכל אימון כוח לקבוצות שרירים אחרות. לא להגדיל את מספר החזרות מעל ל20 חזרות, יש להגדיל את ההתנגדות וכמובן יש צורך גם במנוחה לשריר כמו עבור כל שריר אחר, אין צורך לבצע כפיפות בטן יום אחר יום!

ולחטובים מביננו שלא מרוצים:
אם כבר רואים אצלכם קוביות אך אתם שואלים למה אצלי זה נראה כך ולא אחרת ? סיבה אפשרית אחת היא שמכיוון שקיימים מספר שרירים בבטן יכולה להיות שונות רבה ברמת הטונוס השרירי של כל שריר ושריר. פיתרון אפשרי הוא לגוון את תרגילי הבטן שאתם מבצעים מתוך מחשבה שהגיוון יביא לשינוי . סיבה שניה היא הסיבה הגנטית שמשפיעה על האופן בו מסודרים השרירים על גודלם ועל צורתם. ולזה אין עדיין פיתרון.

לחצו לתיאום אימון ניסיון בחינם, בקבוצה וביחס אישי בסטודיו של אלה

כמו כן ניתן לתאם אימונים אישיים, במחיר משתלם במיוחד.